0 : : 0 : : 0 -35% på tusindvis af jakker!

Sportamores almene vilkår

Anvendelse og forbrugerbeskyttelse

Disse generelle vilkår gælder på den købsaftale, du som forbruger indgår med Sportamore Danmark, filial af Sportamore AB (Publ) i Sverige CVR nr. 34723869, i det følgende kaldet ”Sportamore”. For at beskytte dine interesser som kunde gælder bestemmelserne i E-handelsloven og forbrugeraftaleloven på samtlige køb på www.sportamore.dk

Priser og gebyrer

De priser som angives på www.sportamore.dk er inklusive merværdiafgift (moms). Priserne inkluderer gratis fragt, gratis returret og eventuel told, hvis intet andet er angivet. Der kan pålægges særlige afgifter i forbindelse med faktureringsmetode og uafhentede pakker.

Oprettelse af aftale om køb

Sportamores varer bestilles på www.sportamore.dk eller via vores kundeservice på telefon 78 77 88 00. Aftale om køb indgås, når din bestilling er bekræftet af Sportamore via e-mail til den e-mailadresse som du har angivet ved bestillingen. Ved din bestilling accepterer du disse vilkår. Sportamore indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden værgens godkendelse. I dag kan aftaler indgås med kunder med leveringsadresse i Sverige, Danmark (excl. Grønland og Færøerne), Finland og Norge (excl. Svalbard).

Levering

Sportamore benytter følgende fragtmuligheder:

  • Pakke uden omdeling – varerne sendes med Post Danmark til nærmeste udleveringssted. Når pakken er klar til afhentning, modtager du en SMS med information om løbenummer og pinkode til det mobilnummer, som blev angivet ved bestillingen. Ved afhentning af forsendelsen skal der forevises gyldig ID.
  • Hjemmelevering – For et ekstra gebyr kan du få din pakke sendt med UPS. Pakken leveres da til den angivne adresse på din bestilling mellem kl. 9.00 og 19.00. UPS gør altid et første leveringsforsøg uden advisering. Er du ikke hjemme, når chaufføren forsøger at levere forsendelsen, så får du en meddelelse i postkassen (UPS InfoNoticeSM). Øverst på InfoNotice-meddelelsen, ser du datoen hvor meddelelsen blev leveret og om det var første, anden eller sidste gang UPS forsøgte at levere.
    Når du har modtaget en InfoNotice efter et leveringsforsøg kan du kontakte UPS kundeservice på http://www.ups.com/dk og ændre/vælge ny levering. Dine alternativer er følgende:

    Afhentning: UPS har din pakke på nærmeste UPS-kontor indtil du kommer og henter pakken.

    Levering til ny adresse: angiv ny leveringsadresse på pakken.

    Ændre leveringsdag: angiv en ny dato, hvor du har mulighed for at tage imod pakken.

Normal leveringstid er 2-5 arbejdsdage fra Sportamore har bekræftet din bestilling via e-mail. Hvis produktet er en bestillingsvare, er leveringstiden højst 14 dage.

I sammenhæng med at din ordre sendes fra vores lager, bliver der også sendt en mail til den oplyste e-mailadresse. Pakken bør nå dig inden 5 arbejdsdage. Har du mod forventningen ikke modtaget pakken inden de 5 dage, bedes du kontakte vores kundeservice.

Sportamore.dk leverer kun til Danmark, men det er eksklusiv Grønland og Færøerne.

Uafhentede pakker/forsendelser

Pakker, som ikke er afhentet inden for fjorten (14) dage, returneres til Sportamore. Du bliver i sådant tilfælde debiteret en afgift på 299 kr. til dækning af omkostninger i forbindelse med Sportamores administration, fragt, returfragt og håndtering. Uafhentede pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger ifølge loven altid fjorten (14) dages fortrydelsesret. For at du skal kunne føle dig helt tryg ved dit køb, tilbyder Sportamore i stedet tredive (30) dages fortrydelsesret fra du tager imod varen eller en væsentlig del af den. Hvis du i denne periode ønsker at returnere din vare for at bytte den eller købe noget andet, skal du bruge den gratis medsendte returfragtseddel (returlabel). Hvis du har mistet den, skal du kontakte kundeservice, som derefter sender dig en ny. Har du selv betalt for returfragten har Sportamore ikke mulighed for at erstatte udgifterne i denne forbindelse. Som kunde har du ret til at undersøge og prøve produktet derhjemme for at være sikker på, at produktet modsvarer dine forventninger. Returnerer du en vare, som ikke er anvendt, med tilhørende etiketter og originalemballage (fx skoæsken) inden 30 dage så tilbagebetales det fulde beløb, alternativt gennemføres et bytte. Hvis produktets kvalitet er blevet påvirket som følge af, at du som kunde har anvendt det mere end hvad der er nødvendigt for at undersøge dens egenskaber/funktioner, så afdrages der på tilbagebetalingen, modsvarede varens formindskelse af værdi.

Reklamation

Hvis en vare afviger fra, hvad der er aftalt mellem dig og Sportamore eller på anden måde ikke modsvarer den beskrivelse af varen, som Sportamore har givet, kan varen returneres. Kun produktionsfejl er omfattet af reklamationsretten. Den omfatter f.eks. ikke fejl som følge af normal slidtage. Reklamation til Sportamore skal ske inden for passende tid, dog senest inden for to måneder fra fejlen er opdaget. Sportamore forbeholder sig ret til først at rette fejlen, dernæst levere et nyt produkt, og som sidste udvej betale pengene tilbage.

Ved reklamation anvendes den medsendte returfragtseddel (hvis du har mistet den, skal du kontakte kundeservice, som derefter sender dig en ny). Har du selv betalt for returfragten har Sportamore ikke mulighed for at erstatte udgifterne i denne forbindelse. Når du handler hos Sportamore har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du afhængig af den konkrete situation, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.

  • Særlig procedure vedrørende reklamation af sportsure

Når det gælder reklamationer af sportsure/elektronik (Garmin, Suunto, Polar etc), så er reklamationsprocessen lidt anderledes end på de øvrige varer.

Modtager vi et reklameret sportsur, sender vi altid disse ærinder videre til leverandøren, som selv vurderer hvilke fejl der kan være tale om. Leverandøren vurderer om skaden kan dækkes af garantien og/eller om de kan reparere varen eller alternativt erstatte det med et helt nyt produkt. Det er forskelligt fra gang til gang afhængigt af fejlen.

Da ure og tilhørende elektronik sendes til leverandøren i stedet, bliver behandlingstiden længere end normalt. Ved returnering af sportsure med fejl, kan der derfor godt gå 3-4 uger inden reklamationsforløbet er afsluttet. Vi anbefaler derfor at man sender fejlbehæftede sportsure direkte til producenten i stedet, da det forkorter behandlingstiden væsentligt. Kontakt os gerne for yderligere information og så vi tilmed kan planlægge returforløbet bedst muligt. 

Returret

Ved returnering af en vare bærer du risikoen for varen indtil varen varen er Sportamore i hænde, hvorfor det er vigtigt, at pakke varen forsvarligt, så den ikke beskadiges under transporten. For at en fuld tilbagebetaling skal kunne gennemføres, så skal varen være ubrugt og sendt tilbage i ubeskadiget originalemballage. Samtlige etiketter skal fortsat sidde på varen og eventuelle manualer skal medsendes. Det er vigtigt, at ydre emballage anvendes, og at der IKKE klistres tape eller andet materiale direkte på originalemballagen (f.eks. en skoæske).

Ved køb af hygiejneartikler, undertøj og badetøj må forseglingen ikke være brudt, ellers kan det ikke returneres. Fortrydelsesretten gælder ikke varer, som er fremstillet eller ændret i henhold til dine særlige ønsker, f.eks. montering af ski. Returvarer kan ikke sendes pr. efterkrav. Efter at Sportamore har modtaget og godkendt reklamationen sker tilbagebetalingen inden for fjorten (14) dage. Tilbagebetaling sker alene ved overførsel til bankkonto, ikke kontant.

For at muliggøre en eventuel returnering skal du kunne påvise købet og Sportamore anbefaler derfor, at du gemmer ordrebekræftelsen og betalingsreferencen som kvittering for dit køb.

Sportamore betaler for en returnering per forsendelse. Kontakt Sportamores kundeservice for yderligere oplysninger eller hjælp i forbindelse med returnering. Har du ikke fået en returfragtseddel (et stort klistermærke hvorpå der står RETUR) eller har du forlagt den, kontakt da ALTID kundeservice, så sender vi dig en ny. Betal aldrig for returforsendelsen selv, da vi ellers ikke har mulighed for at tilbagebetale fragtomkostningerne eller spore pakken. Husk at få en kvittering, når du afleverer en returpakke hos posten. Returadresse: Sportamore, Domnarvsgatan 2F, 163 53 Spånga, Sweden.

Returnering af tilbudsvarer

Ved køb som berettiger til gave eller ekstra rabat (f.eks. 3 for 2-tilbud) betragtes værdien af gaven eller den ekstra rabat som en generel rabat fordelt på hele beløbet på købstidspunktet. Hvis en del af købet byttes og/eller returneres, vurderes de returnerede varer til købsprisen fratrukket den relative andel af den generelle rabat. Ved ombytning sker der ingen omregning af den oprindelige årsag til gaven eller rabatten.

Kampagner, tilbud eller ekstra rabat gælder kun nye køb via www.sportamore.dk og kan ikke opnås med tilbagevirkende kraft. En gave eller rabat kan ikke overføres til et andet køb og kan ikke modregnes ved ombytning til anden vare.

Transportskader

Sportamore er ansvarlig for varer som beskadiges eller bortkommer under leveringen til kunden. Reklamation som følge af transportskader skal ske inden for passende tid. Ved pakker sendt med Post Danmark skal synlige transportskader eller tab af indhold meddeles straks ved modtagelsen. Sportamore anbefaler, at du først anmelder en eventuel transportskade direkte til udleveringsstedet og derefter kontakter Sportamores kundeservice.

Betaling

Sportamore tilbyder to forskellige betalingsmuligheder: kortbetaling og fakturabetaling. Samtlige betalinger sker krypteret via Sportamores PCI-certificeret samarbejdspartnere - PayEx og Klarna. PayEx er certificeret i henhold til de nye skærpede sikkerhedskrav i overensstemmelse med PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Kortbetaling

Kortbetaling kan ske med Visa, MasterCard eller Dankort. Der skal angives kortnummer, kortets gyldighed, CVC-kode samt for visse kort endda 3D Secure-koden. Det er desværre ikke muligt at betale med kort udstedt af en udenlandsk bank. Ved kortbetaling anvender Sportamore kryptering for at sikre tryghed i forbindelse med kortbetaling. Vi har SSL-certifikat udstedt af Thawte.

Faktura

Som kunde kan du vælge at betale med Klarna faktura i kassen. Fakturaen sendes via e-mail, når varen er sendt afsted. Betaling af faktura skal ske inden for fjorten (14) dage fra fakturadato. Ved betaling med faktura er det et krav, at din folkeregisteradresse er den adresse som angives i din bestilling.

Force Majeure

I tilfælde af omstændigheder, som ligger uden for Sportamores rimelige kontrol, f.eks. ændret lovgivning, myndighedsforanstaltninger, strejke, blokade, sabotage, krig, terrorisme, brand, oversvømmelse, naturkatastrofe eller lignende, stilles Sportamores forpligtelse til at opfylde købsaftalen i bero så længe sådanne omstændigheder gør sig gældende. Såfremt en sådan forsinkelse overstiger 2 måneder, har du såvel som Sportamore ret til at hæve aftalen med øjeblikkelig virkning uden at være erstatningspligtig.

Personoplysninger

Sportamore er ansvarlig for at de personoplysninger, som opgives i forbindelse med køb, håndteres i henhold til lov om personoplysninger. Ved godkendelse af købsaftalen med Sportamore giver du dit samtykke til, at dine oplysninger gemmes for at behandle din ordre og gennemføre købet, for at lette kommende køb, for at muliggøre en opdatering af din ordrestatus samt til at modtage tilbud fra Sportamore eller Sportamores samarbejdspartnere via sms, e-mail eller anden direkte reklame. Som kunde kan du bruge de gemte oplysninger, ændre dem eller anmode om, at de bliver slettet. Du kan også til enhver tid trække dit samtykke til at modtage tilbud tilbage.

Pris- og produktinformation

I tilfælde af eventuelle fejl i lagerstatus eller pris forbeholder Sportamore sig retten til at hæve købsaftalen. Hvis varen er udgået eller af anden årsag ikke er tilgængelig, er Sportamore ikke forpligtiget til at fremskaffe varen, men Sportamore kan foreslå en alternativ vare. Al billedinformation skal betragtes som illustrationer, og der er ingen garanti for at disse gengiver varens nøjagtige udseende og beskaffenhed.

Vurderinger

Ved at skrive en bedømmelse af produkter på Sportamore.se giver du også Sportamore ret til at offentliggøre dem på Sportamore.dk samt via andre kanaler og medier. Sportamore forbeholder sig ret til ikke at offentliggøre og/eller fjerne indsendte vurderinger.

Andet

Vi følger henstillingerne fra det nationale nævn for tvister på forbrugerområdet, og dansk lov gælder ved eventuelle tvister. I tilfælde af spørgsmål vedrørende betydningen af disse vilkår eller fremgangsmåden i forbindelse med fortrydelsesret, reklamationer, transportskader eller andet kontaktes Sportamores kundeservice. Kontaktoplysninger til kundeservice finder du på www.sportamore.dk

Senest opdateret: 26-08-2016